Atrybut tytułu linku: co to jest i jak z niego korzystać

Zastanawiasz się, czy warto zoptymalizować atrybuty tytułu linku? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o używaniu go w SEO. Atrybuty linków obfitują w świat SEO, w tym tytuł linku, tekst alternatywny i inne. W rzeczywistości istnieją nowsze zasady , których musisz użyć, jeśli chcesz być na bieżąco z optymalizacją linków.

Tego typu atrybuty są ważne. Nie tylko pomagają wyjaśnić kontekst Twojego linku, ale także pomagają kontrolować sposób, w jaki Google go postrzega. Niezależnie od tego, czy jest to link płatny, czy bezpłatny, musisz upewnić się, że używasz prawidłowych atrybutów, aby Google nie błędnie zrozumiał znaczenia Twoich linków, co skutkuje gorszymi wynikami. A SEO to przede wszystkim wyniki!

Sposobem na osiągnięcie lepszych wyników jest stosowanie sprawdzonych metod i upewnienie się, że nie naruszasz wskazówek Google dla webmasterów. Na przykład używanie zduplikowanego tekstu alternatywnego jako tekstu tytułu linku nie jest dobrą praktyką. Istnieją różne sposoby wykorzystania tekstu alternatywnego i tekstu tytułu, na które każdy specjalista SEO musi zwrócić uwagę. Poniżej znajduje się przegląd atrybutu tytułu linku i rzeczy, które musisz o nim wiedzieć, aby odnieść sukces. Zanurzmy się od razu!

Atrybut tytułu linku

Najlepsze praktyki dotyczące atrybutów tytułu łącza

Powinieneś użyć tytułu linku, gdy podajesz więcej informacji na temat linku. Nie używaj tytułu linku, aby ponownie podać informacje, ponieważ jest to błąd użyteczności, który spowoduje tylko irytację użytkowników. Czy kiedykolwiek natknąłeś się na incydent, w którym po najechaniu na niego pojawił się dokładny tytuł linku?

Nie musiałeś wiedzieć czegoś, co jest już widoczne na stronie, prawda? Niektórzy z Twoich użytkowników również mogą tak myśleć. Najlepsze pytanie, jakie możesz sobie zadać podczas optymalizacji, to: Czy spowoduje to dodanie informacji do mojego linku, czy tylko zirytuje moich użytkowników duplikacją?

Skoncentruj się na optymalizacji dla użytkowników, a nie wyszukiwarek

Optymalizuj pod kątem użytkowników, a nie wyszukiwarek. Tak, to nic nowego. Ale to jest skuteczne.

Nie:

  • Przepełnij atrybut tytułu linku słowami kluczowymi.
  • Zduplikuj tytuł tematu.

Zrób:

  • Napisz tytuł linku, aby użytkownikom wyskoczyło coś wyjątkowego.
  • Napisz tytuł linku z myślą o użytkownikach.

Tekst zakotwiczenia linku powinien być nazwą samego linku. Atrybut tytuł linku ma dostarczać więcej informacji o tym, dokąd link prześle użytkownikowi, który go kliknie.

 

Jak dokładnie należy używać atrybutu tytułu linku?

Rzecznik wyszukiwarki Google, John Mueller, szczegółowo opisał to w poprzednim Hangoucie w godzinach pracy Google dla webmasterów . Ta dyskusja zaczyna się w punkcie 00:42. Google używa w linku zarówno atrybutu title, jak i tekstu kotwicy, aby lepiej zrozumieć kontekst linku.

Wyjaśnia, że ​​możesz to przetestować za pomocą wymyślonego przez siebie słowa i dodać je jako atrybut tytułu. Następnie możesz trochę poczekać, aż elementy zostaną zindeksowane, a następnie możesz sprawdzić wyniki tego po zindeksowaniu. Najlepiej byłoby użyć atrybutu title, aby zakryć informacje, których brakuje w tekście zakotwiczenia. A Google użyje tych dwóch atrybutów razem podczas indeksowania Twoich linków.

Czy atrybut tytułu łącza pomaga w obsłudze ułatwień dostępu?

Istnieje pewna różnica zdań wśród specjalistów SEO, czy dostępność nie powinna być uwzględniana w najlepszych praktykach SEO. Jestem zdania, że ​​dostępność, choć nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym, jest jednym z tych pośrednich czynników rankingowych, których wartość jest niepodważalna. Pomoże to ulepszyć witrynę klienta i jego wyniki finansowe, zmniejszając liczbę pozwów o nieuwzględnienie podstawowych elementów ułatwień dostępu, takich jak tekst alternatywny. (Bycie inkluzywnym również poszerza grono odbiorców i klientów).

Tekst alternatywny lub w skrócie tekst alternatywny to atrybut obrazu, który udostępnia tekst czytnikom ekranu dla osób niewidomych. W zasadzie można by pomyśleć, że atrybut tytułu linku działa w podobny sposób. Tak jednak nie jest. W3C stwierdza, co następuje:

„Obecne programy klienckie i technologia wspomagająca nie przekazują użytkownikowi informacji zwrotnej , gdy łącza mają dostępną zawartość atrybutu tytułu.

Niektóre graficzne programy użytkownika wyświetlają podpowiedź, gdy wskaźnik myszy znajduje się nad elementem kotwicy zawierającym atrybut title. Jednak obecne programy użytkownika nie zapewniają dostępu do zawartości atrybutu tytułu za pomocą klawiatury.

Etykietka narzędzia w niektórych popularnych programach użytkownika znika po krótkim czasie (około pięciu sekund).

Może to powodować trudności w dostępie do zawartości atrybutu tytułu dla użytkowników, którzy mogą używać myszy, ale mają upośledzenie zdolności motorycznych, oraz może powodować trudności dla użytkowników, którzy potrzebują więcej czasu na przeczytanie podpowiedzi.

Obecne graficzne programy użytkownika nie zapewniają mechanizmów kontroli prezentacji zawartości atrybutu tytułu.

Użytkownik nie może zmieniać rozmiaru tekstu podpowiedzi ani kontrolować kolorów pierwszego planu i tła.

Użytkownicy nie mogą kontrolować umiejscowienia i lokalizacji podpowiedzi, co powoduje, że niektórzy użytkownicy programów powiększających ekran nie mogą uzyskać dostępu do znaczących części treści atrybutu tytułu, ponieważ podpowiedź nie może być w pełni wyświetlona w obrębie rzutni.

Niektóre programy użytkownika umożliwiają dostęp do dodatkowych informacji za pośrednictwem menu kontekstowego.

Na przykład kombinacja klawiszy Shift + F10, po której następuje P, wyświetli zawartość atrybutu tytułu wraz z innymi dodatkowymi informacjami w Mozilla/Firefox.”

To nie jest idealne, więc prawie niemożliwe jest zapewnienie dobrego sposobu na zaimplementowanie ułatwień dostępu w tym scenariuszu. Dlatego ważne jest, aby dokładniej przyjrzeć się wskazówkom dotyczącym tych elementów. Nie zawsze działają tak, jak uważasz, że powinny, a w niektórych przypadkach zmiany elementów mogą również nastąpić w mgnieniu oka.

Jak korzystać z atrybutu tytułu łącza: przykład

Oto przykład prawidłowego używania atrybutu tytułu linku:

<a href=”https://pozycjonowanie.xyz” title=”To jest link do strony internetowej SEO alphabet” >SEO alphabet</a>

 

Co mówią wyszukiwarki?

Możemy spekulować przez cały dzień, ale pod koniec dnia ostatnie słowo wyszukiwarek w atrybucie tytułu linku jest następujące:

„Atrybut „tytuł” ​​jest nieco inny: „oferuje informacje doradcze na temat elementu, dla którego jest ustawiony”.

Ponieważ Googlebot nie widzi obrazów bezpośrednio, zazwyczaj koncentrujemy się na informacjach podanych w atrybucie „alt”.

Zachęcamy do uzupełnienia atrybutu „alt” o „tytuł” ​​i inne atrybuty, jeśli mają one wartość dla użytkowników!”

Oto, co Bing ma do powiedzenia :

„Pomyśl o tekście kotwicy jako o podstawowym opisie strony, do której prowadzi link. Ale jeśli tworzysz linki w tekście w akapitach tekstu podstawowego, musisz zachować naturalny, logiczny przepływ języka w akapicie, co może ograniczyć opis tekstu linku. W związku z tym możesz użyć atrybutu title, aby dodać dodatkowe informacje o słowach kluczowych na temat powiązanej strony bez negatywnego wpływu na czytelność tekstu dla użytkownika końcowego”.

 

Co mówią inni specjaliści SEO?

Bazując na opiniach kilku osób, które od lat zajmują się pozycjonowaniem, atrybut tytułu linku nie ma znaczenia dla wyszukiwarek. Istnieje również pewien problem z użytecznością, jeśli chodzi o atrybut tytułu linku. W większości przeglądarek pojawi się po najechaniu kursorem na link. Z tego powodu nie musisz kopiować tekstu zakotwiczenia w atrybucie title. Jeśli atrybut title nie może dostarczyć dodatkowych informacji, nie należy go używać .

„Nie dodawaj tytułów linków do wszystkich linków: jeśli z kotwicy linku i otaczającego go kontekstu jest oczywiste, dokąd prowadzi link, tytuł linku zmniejszy użyteczność, będąc jeszcze jedną rzeczą, na którą użytkownicy muszą patrzeć”.

 

Skoncentruj się na swoich użytkownikach, a nie na wyszukiwarkach

Pisząc atrybuty tytułu linku, pisz dla użytkowników i nie twórz spamerskiego tekstu tylko dla wyszukiwarek. Ponieważ to użytkownicy będą – przede wszystkim – używać tego tytułu tytułowego.

W ostatecznym rozrachunku dostępność ma znaczenie:

  • Nie utrudniaj czytania linków.
  • Nie utrudniaj używania lub zrozumienia tytułów linków.

Spraw, aby wszystko wyglądało świetnie, skupiając się na wrażeniach użytkownika, aby upewnić się, że Twoi użytkownicy są szczęśliwi i podekscytowani przebywaniem w Twojej witrynie.

 

TL; DR: Kluczowe dania na wynos

Najważniejsze dania na wynos obejmują:

  • Nie używaj zduplikowanych atrybutów alt i title w swoich linkach.
  • Skoncentruj się na swoich użytkownikach podczas ich pisania, ale skup się także na tym, co będą indeksować wyszukiwarki.
  • Skoncentruj się na tym, jakie brakujące informacje zostaną dodane, używając atrybutu title.
  • Zoptymalizuj swoje linki, jeśli atrybut tytułu dodaje nowe informacje.
  • Nie używaj atrybutu title, jeśli nie dodaje on nowych informacji.
  • Upewnij się, że używasz tych atrybutów w sposób zapewniający dużą dostępność dla użytkowników niepełnosprawnych.
  • Nie przesadzaj z optymalizacją. Unikaj dodawania atrybutów tytułu do linków, które ich nie potrzebują.

Jeśli masz wątpliwości, czy atrybut tytułu linku przyniesie Ci korzyści, prawdopodobnie najlepiej go nie używać. Zamiast tego skonsultuj się ze specjalistą SEO, któremu ufasz.